Toyota Motor Corp. планира да започне производство и продажби на малък електрически седан до края на годината, задвижван с батерии на BYD, като част от продължаващото сътрудничество между японския и китайския концерн, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Седанът bZ3, разработен съвместно с BYD, ще се предлага засега само в Китай и ще бъде едва вторият модел на Toyota от нейната серия Beyond Zero.
Концернът, най-големият в света по пазарен дял, продължава да бъде критикуван от екоактивисти заради своите мудни действия по отношение на електрификацията.
Първият bZ автомобил - bZ4X - трябваше да излезе на пазара в Китай по-рано тази година, но мащабна сервизна акция принуди Toyota да спре производството на модела в световен мащаб.
Toyota планираше да представи bZ3, който използва по-малките Blade батерии на BYD, на автомобилното изложение в Пекин през април, но събитието беше отменено поради новите коронавирусни огнища в града.
Колата е приблизително със същия размер като модела Corolla на Toyota, но с повече пространство при задните седалки.
Цената на bZ3 все още не е назована, но един от източниците посочва, че автомобилът вероятно ще се предлага за около 200 хил. юана (28 хил. долара), което е с близо 30% под цената на базовата версия на Model 3 на Tesla.
Моделът bZ3 ще се произвежда в Тиендзин с годишен темп от 30 хил. автомобила на производствената линия, на която се сглобява bZ4X.
Toyota отдавна се стреми да разработи малък автомобил, като същевременно не прави компромис с комфорта като най-добрия начин за популяризиране на своите електромобили.
Реализацията на проекта беше подкрепена от малките литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) на BYD, които успешно могат да се интегрират в автомобили с по-скромен размер.
Обичайният пакет Blade е с дебелина от около 10 сантиметра, като модулите се поставят хоризонтално на пода на автомобила.